måndag 10 november 2008

Hjälp mig, att hjälpa Valarna

Hej!

Med hjälp av denna bloggen så ska jag göra en marknadsföring om hur intresset i Sverige är för välgörande syfte att rädda valar och delfiner.

Så vem är jag då?

Jag är en 17åring tjej som går på samhällsvetenskapliga programet, med en stor vilja att ändra världen. Jag fick upp ögonen om valjakten för ca 1år sedan, och sen dess har det varit det som gått runt i mitt huvud dygnet runt. Jag har läst om det, sett många bilder och klipp som ändrat min syn på vissa människor.

Det är nu de senaste månaderna som jag faktiskt har förstått att jag kan göra något för detta, men jag vet också att jag inte kan göra det ensam och det är där Du kommer in i bilden. Som jag sa tidigare i detta inlägget, så är detta en marknadsföring för visat intresse, jag gör denna marknadsföring för att jag vill starta en organisation här i sverige. En organisation för att få stopp på val och delfinjakten, men jag kan inte göra det utan er hjälp.

Och jag har hittat fakta som säger att åtta av tio i sverige är emot valjakt, vilket måste betyda att 7 387 367 människor i sverige är emot valjakt, jag har alltså alla värden på min sida. Vi ska kunna lyckas. Nu är det bara för er att våga visa erat intresse, precis som jag har vågat visat mitt.

//Linnea

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det okej om jag länkar till din blogg? Det är ett så oerhör viktigt ämne du tar upp. Man vill bara gråta... Man skäms för att vara människa ibland.

Linnea sa...

Självklart, det är mer än okej:) tack så jätte mycket:)